fredag den 12. februar 2010

.. besøg derude i sneen..

I dag har der stået dejligt besøg på programmet for mit vedkommende.. dog ikke uden visse prøvelser..  Når man på et kort kan måle afstanden fra Dånkær til Kragnæs .. ud over dæmningen og bare holde  til venstre og lidt ligeud og så et sving mere.. hen til Mette.. så siger kilometertallet 6 km, så vidt jeg husker.. på cykel tager det ca 15-20 min alt efter om udsigten hen mod Ærøskøbing skal nydes eller ikke.. og det skal den næsten altid, for der er så smukt, så smukt.. Morten Korch ville helt sikkert have anvendt sceneriet i en af sine film…Nu indbyder det sneklædte vinterlandskab ikke ligefrem til nogen cykelture overhovedet og så må man tage bussen… først hen til Marstal.. det skulle tage cirkus 15 min ifølge køreplanen.. Uheldigvis havde bussen lige fået en defekt i form af en lufttank som havde knækket et af ophængene.. eller noget i den stil.. der var ihvertfald fare for at skidtet ville blive tabt.. buschaufføren stoppede bussen og ringede til værkstedet og lynhurtigt kom der en anden bus som alle vi passagerer så rykkede hen i.. og vi nåede Marstal lige før bussen ud mod Kragnæs kørte…Supergod service fra Ærø-bus’ side…Mobilos nåede lige at fange dette billede…   

Billede115

Det er vandtårnet i  Marstal og kirkens flotte tag/tårn/spir….

Mette og hundebasserne stod i sneen og ventede på mig.. Hjemme fik vi Mette’s ny-indkøbte Chai og det smagte rigtig godt..

Vores ponchoer af den kogte uld vi købte i Svendborg lige før jul blev klippet til og nu skal der bare sys et par sømme.. og så wupti.. så har vi ponchoer i dejlige farver…En dejlig kop ægte nærmest erotisk chokolade med hoftecreme fik vi også .. + en go’ snak om… mange ting… Mette er klog,, så det er godt at rulle ørerne ud og lytte … min private bus-chauffør kom så og hentede mig.. men først fik han også en kop ægte chokolade mit alles ..Søde Søren nåede lige hjem før vi kørte ;O)… Landskabet “derude på landet” er utrolig smukt, men ikke til at færdes i endnu…altså ude i skoven og på markerne..  snedriverne er simpelthen for høje..

Det var en rigtig god dag…

Vivi

4 kommentarer:

Lavendel sagde ...

Sikke en dejlig dag....kommer snart og beser forholdene..knus

Fríða sagde ...

aahhh, den helt perfekte dag!
kh.fra Island
Frida

Vivi Aggergaard sagde ...

Lone.. det var SÅ godt.. glæder mig til at se dig igen..

Frida.. det var helt perfekt.. men på et tidspunkt troede jeg det hele ville gå i vasken fordi bussen gik i stykker... men det lykkedes heldigvis at komme med næste bus også.. ..
Go' weekend til jer begge...
knus

Quiltepigen sagde ...

Det lyder som en oplevelsesrig tur.
Ærø er ialtfald skøn om sommeren,har aldrig været der om vinteren.