tirsdag den 25. januar 2011

Strikkelise .. igen igen

2011-01-25_0928__strikkelise.png

I et næsten år-gammelt indlæg skriver jeg lidt om de strikkeliser som jeg har i min besiddelse. Hos mig findes disse strikkeliser i både træ og plastic. De gamle af træ udstråler efter min mening mest nostalgi med et strejf “af de gode gamle dage” … og de fungerer også rigtig fint.. som barn har jeg strikket uanede længder af bånd på en af dem fra samlingen… gad vide hvad de bånd blev anvendt til ??? det kan jeg desværre ikke huske – nå, jeg har forhåbentlig forholdt mig roligt imens jeg sad der og fedtede med garnet ..…. I min samling befinder sig også en plasticdims.. den er ikke en skid romantisk eller pæn eller noget,  den er en såkaldt strikkemølle eller halvautomatisk strikkelise..  & DEN sprøjter bånd ud i den hastighed man kan køre det lille håndsving rundt… den er superhurtig og effektiv og ovenikøbet let at bruge … og nu er jeg blevet spurgt hvad den kaldes og hvor den kan købes  og det kan du fx  HER  - hvilket ser ud til at være en butik med svært mange fristelser.. 

Vivi

2 kommentarer:

Stubbetufsa sagde ...

Vi brukte trådsneller av tre med fire stifter i på toppen!
Ble fine snorer av det også!

Vivi Aggergaard sagde ...

Ja, Maybritt - sådan nogen lavede min far også til mig.. med både 4 og 5 og 6 stifter.... og de var ligeså fine og velfungerende som de andre strikkeliser.. men dem har jeg ikke i gemmerne mere..