fredag den 7. maj 2010

… fredags hmmm…

Det regner.. det regner stille og roligt… det regner ad helvede til .. hele tiden…det har du nok opdaget.. og humøret…tjah…. regnvejrs-træt-trist-øv-øv… men spiller ham der Madsen i P…et eller andet.. der i radioen… han spiller Deep Purple’s dejlige stykke.. du kan høre det her…. og bagefter spillede den selvsamme Madsen Dire Straits.. vist nok denne her..og det hjalp da fælt på humøret.. op med sig…

I Marstal skulle der være maritim festival i havnen..24517824  og kameraet og mobilos var fyldt med strøm og tømt for gamle billeder,, så der ville være plads til en masse fine billeder ….

alt var klappet og klart…

og sådan så der ud på havnen.. 

IMG_5733

IMG_5735

Og der er jo skibe… men ikke dem med sejl…hm…. hva’ gør man så.. skib skal vi faneme ha’.. så må vi nøjes med dette her fine støvede skib som står i vinduet på havnekontoret… 

IMG_5736

… vi lader den lige stå lidt… nogen i bussen nævnte noget om at den maritime festival var aflyst …. pga vejret… .. her tænker jeg så om de på de store sejlskibes tid kun sejlede i godt vejr… men det skal sådan en landkrabbe som mig nok ikke filosofere mere om….

Vel hjemkommen til Dunkær igen kommer posten… og her plejer jeg at blive mindre godt tilpas.. for hvad kommer de dog ikke med..breve fra jobcenter fx …men “””weekendens hygge”” blev klaret med en mail fra den kant… grrrr….. men.. men idag kom posten også med en stor tyk kuvert, festligt pyntet med bånd og det hele…winnies brev1

….. det var fra Winnie..  Mette’s fars søde  kæreste.. tænk, hun kunne huske hvad vi talte om den dag vi hyggede hos Mette .. vi talte nemlig om at lave mad i stegeso.. jeg vil så gerne ha’ sådan en tingest.. men vi skal jo lige have den snart så berygtede ovn først.. & SÅ skal der laves helstegt kylling med hvidløg og persille…mums.. med i kuverten var der også et forklæde til kokken… 1000 tak Winnie.. det gjorde lige dagen meget bedre…

Imorgen lørdag d. 8 maj 2010 kommer HKH Prins Joachim og HKH Prinsesse Marie til Ærø…du kan læse mere om både Ærø og kongeligt besøg og hvad der ellers rør sig på Ærø HER .. det er ind i mellem ganske underholdende læsning..Om jeg skal se det unge kongelige par ved jeg ikke endnu…måske.. måske ikke !!!!

Men ihvertfald vil jeg anbefale dem at tage godt med varmt tøj på.. skide være med om det smart eller noget.. men varmt har vi det altså ikke her på sydhavsøerne…endnu..

Vivi

1 kommentar:

Mette Lykke sagde ...

Det lyder ikke for godt det humør..
Dejligt du fik en pakke..
Winnie er min fars kone, de har været gift i 25 år.. Ha ha.. men er også hans kæreste..
Ingen skibe ! men det har jo været kuling.. Og vi skal ikke have flere der drukner her på øen..
Hvis jeg ikke skulle have haft gæster.. Slulle du og jeg Vivi afsted med diademet på, og hilse på prinsen og prinssen..