søndag den 2. maj 2010

……den sidste halvdel af april gik da godt nok hurtigt…

Tiden går.. og går..  ..og lige pludselig er det halve af april gået.. bare sådan !!!…. knips selv med fingrene…og maj måned har allerede vist sig på banen….Og hvad er der hændt siden sidst.. tjah.. træning i varmtvandsbassin i Ringsted.. og ja, det er langt væk fra Ærø.. ikke sådan i kilometer, men i rejsetid .. med færgen.. den kan man ikke undgå, når man har valgt at bo på en rigtig ø..  og så med bus og tog.. badet i det varme vand er godt for kroppen, ingen tvivl om det.. og indtil nu er der ikke meldt om nogen strandede hvaler i Ringsted Svømmehal.. men turen dertil !!! uha .. den er ikke så god for velbefindet…Dagen går med rejse og bad og rejse den anden vej igen.. det er sådan en 8.30/21.00 situation og altså ikke noget win win her… Og hvorfor tager jeg så til Ringsted for at gå i varmt vand..???  Ja, OUH havde 5 måneders ventetid på at komme til på en smerteklinik.. .. hm..…nå, der er kun et par gange igen i det varme vand.. så vidt jeg ved, altså…. & Jobcenter er  nu på banen igen.. jeg skal arbejdsprøves – hvor vides ikke endnu..og det er med noget ambivalente følelser for tanken.. jeg vil gerne det hele… og Jobcenter ser helst at jeg skal ende på 37 timer.. og det ville jeg såmænd også helst selv.. men virkeligheden er en ganske anden… og der er ikke noget eventyr ind over her…  smerter og medicin trætter rigtig meget – og tanken om at skulle vise hvad man du’r til er ikke tillokkende, især ikke når det man kan klare fysisk, er meget minimalt…shit shit.  

24507840

Disse planter og jorden her skulle gerne forenes i en større krukke end de 3 der står der… men Ivan skal lige tage en krukke ned fra en af hylderne i garagen.. og så kan krukkerne her blive tilplantet med en ny rosmarin… Den store rosmarin klarede ikke vinteren… selv om den var dækket af gran..

24602224

Julestjernen står der endnu til min store undren..  for første gang i mit liv har jeg haft en julestjerne i over et halvt år.. altså en levende en af slagsen…  ;O)

24521584

Kliviaen er i fuld gang med af formere sig.. så den må plantes om…. en dag jeg orker det…men planten er dygtig og smuk .. sidste års 2 kæmpe frembringelser af diskret orange blomster  mindes stadig med glæde..

Aftensmaden idag består af noget skipperlabskovs-agtigt noget dvs. noget ko, noget røget gris, nogle ældre kartofler, lidt gulerød, løg og hvidløg og sorte peberkorn samt nogle gode laurbærblade fra Dunkær City..24611184 

IMG_5719

Imens maden udsender liflige dufte og gør sig færdig nyder jeg et par glas af den go’ te… og så finder jeg bøger som skal sættes til salg.. du kan se mere her: Oprydnings-salg   

24485904

Du kan gøre en god handel ved at købe alle 10 bøger om pileflet samlet .. det er helt sikkert.. eller du kan købe dem enkeltvis..  Der også andre fine ting du kan erhverve dig.. der er både bøger til strikkedamer og quiltepiger.. og der kommer mere endnu..

Ugens højdespringer har ubetinget været hygge i Kragnæs.. med udsplattede hundebasser.. Mette’s far har luftet.. og hundene er bare trætte…. Imens hyggede vi andre med både slanger(cykel) – filt og knyt.. ikke sylten .. men tråden.. IMAG0219 IMAG0221

Go’ kaffe og æggemadder med nylavet kryddersalt med ramsløg.. jamen ikke et øje var tørt.. uha det var godt.. og skønt med dejligt selskab..

Det var en delvis opsummering af hændelser som jeg lige kan huske nu…

Go’ søndag aften

Vivi

6 kommentarer:

Fruen sagde ...

Hej Vivi.
Det var da næsten hurtigere at tage turen til Als og træne i Nordborg i varmtvandsbassinet, eller i Gråsten. Men det er måske slet ikke inde i billedet?
Ha en dejlig uge, nu er der jo snart Uldfestival i Saltum..
Knus Kis

Vivi Aggergaard sagde ...

Hej Kis..

Ja, det kan du da måske ha ret i.. men det har nu ikke været på tale.. og der er bare 3 gange tilbage med imorgen.. hvad jeg skal bagefter står hen i det uvisse.. og aldrig har jeg da haft ondt i ryggen som i disse her 3 sidste uger...så om det i virkeligheden er sagen er jo et spørgsmål.. et godt et endda..

Uldfestival.. ja det bliver vist uden mig...skal du dertil?...

tak for hilsen..

Vivi

Sonnie sagde ...

Hej Vivi.
Det er da godt nok også noget af et program du har. Jeg kan godt se, at du ikke spilder tiden.

Men når nu tiden går så stærkt, så varer det ikke så længe før vi ses, og vi glæder os rigtig meget.

Kh. Sonnie

Fruen sagde ...

Hej Vivi
JO, jeg skal til Uldfestival. Fik overtalt manden til at tage med, men jeg skal vist ikke forvente hans deltagelse begge dage fuldt ud ;-) Men jeg glæder mig til at møde en masse spændende mennesker og få en masse input med hjem. Og så skal min færdige Abstract Stola luftes:-)
Nej ondt i ryggen og Uldfestival harmonerer nok ikke lige.
Kis

Vivi Aggergaard sagde ...

Hej Sonnie...
Ja, vi glæder os også rigtig meget kan du tro... og det er jo altid godt at ha' en "gulerød".. så går det lidt lettere...

Kis... jeg håber du får en dejlig tur til uldfestivalen.. og at du møder dejlige søde skønne mennesker er fuldstændig sikkert... og en masse inspiration får du osse med hjem... det er så skønt så skønt..
Uldfestival og ondt i ryggen kunne godt harmonere... men det blev så ikke lige i år...
Din mand kan nok finde noget at få tiden til at gå med...
Du skal nok høste ros for din fine stola.. den ser hamrende godt ud..
Rigtig go' tur til det nordjyske...
knus Vivi.. som osse synes din Ejstrupholm ser rigtig go' ud.. sådan en har jeg aldrig spundet på endnu... ..

Kari Aspenes sagde ...

Jeg håper inderlig du klarer å få en jobb slik at du kan utnytte din restarbeidsevne. Det er nå 8 år siden jeg gikk ut av det normale arbeidsliv, og det er et konstant savn. Et arbeidsfellesskap, om enn bare for noen få timer i uken, er gull verd for egenverdet.

Klem fra Kari