tirsdag den 9. marts 2010

Hverdagens fortrædeligheder… :O(

IMG_5622

Pssssst……dette er IKKE et positivt indlæg.

I 2008 var der en bilist som kørte galt - (for jeg kørte nemlig fint og helt iorden) og den bilist kørte så ind i mig og min lille bil der blev totalskadet og selv fik jeg nogle alvorlige brud på bl.a. rygsøjlen og grimme sår og skader på sjælen og psyken... Krisehjælp vil nogen måske sidde og tænke !!!!… det er der ingen som har nævnt på noget tidspunkt… set i bakspejlet kunne det måske ha’ gjort en hel del for mig idag.. Efterfølgende blev jeg sygemeldt fra mit job og derefter fyret. Og så tager jobcenter over og indkalder til møder, som ikke fører til noget.. og kommunen udbetaler sygedagpenge…. i 1 år ifølge lov. Jobcenter bruger tiden på at få skrevet en ressourceprofil .. ja, den er såmænd ikke færdig endnu … for hele tiden er der fejl og især mangler, som skal tilføjes i dokumentet. I november måned kom der et brev med orientering om varighedsbegrænsning.. og INDEN 28 februar 2010 ville jeg få brev om kommunen vælger at forlænge udbetalingerne… OG øh.. altså.. vi har ikke hørt noget endnu..og Marts måned er som bekendt i fuld gang… ikk !! Som en klog person lige har sagt til mig: Ingen ude i samfundet ville jo finde sig i ikke at vide om du får en løn eller ej, vel ?..og det er jo sandt… gad vide hvorfor man bliver så underdanig og underkuet bare fordi man er på sygedagpenge ?.. det kan jeg squtte forstå.. jeg mener: sådan er jeg selv blevet ...!!!!.Det er sq skræmmende, så det er godt at få andre vinkler ind i betragtningerne ;O) og derfor er jeg glad for “at blive puffet lidt til”, når man nu har mistet overblikket fuldstændigt…Udover falbeladerne med Jobcenter er der også problemet med de konstante smerter – (her skal nævnes at jeg er i gang med et forløb på en smerteklinik, men det er indtil videre ikke lykkes den flinke smertelæge at gøre min hverdag og min livskvalitet bare nogenlunde udholdelig og bare smertelindret en lille bitte smule ).. og så de mange funktioner i hverdagen som bare ikke kan lade sig gøre mere… og så har vi sandelig også et fint hus til salg og en erstatnings-sag kørende…og her kan Arbejdsskadestyrelsen ikke komme med en vurdering på tabt erhvervsevne FØR jeg er blevet arbejdsprøvet… en detalje som Jobcenter måske har overset…for der findes sygedagpengeloven §27 – vi kan læse lidt om loven her og sandelig osse her og førnævnte ressourceprofil er som sagt ikke færdig endnu - men her kan vi læse om hvad den skal indeholde.. Og hvad gør vi så, lille du?… ja nu må vi da klage til kommunen.. men helt ærligt…. DET kunne jeg godt have undværet ….

Indtil nu en LORTEDAG…men det kan forhåbentlig ændre sig til det bedre og mere livsglade ;O)

Mere Pssssst:::::::::

Og jubiii.... dagen fik en slags happy ending..

Charlotte Søb'sild kom og hyggestrikkede nogle timer -

det var godt og hyggeligt og rart og... det hele... vi fik da lige ordnet store dele af verdenssitutionen.. og det skal altså osse til.... ;O)

Man skal jo ikke sidde og græde snot hele dagen, vel !!!

bare fordi....... de er så dumme.....

13 kommentarer:

Mette Lykke sagde ...

Kæreste ven..
Du ringer bare hvis der skal mere ud..

Vivi Aggergaard sagde ...

tak... søde Mettepige..

Susan sagde ...

Hej Vivi.
Ja, jeg ved desværre godt hvad du snakker om......
Så herfra får du bare et KÆMPE knus.
Det bliver bedre, hold nu bare modet oppe og skriv når du skal have luft.
Knus Susan

Lene sagde ...

Ingen har fortjent at blive behandlet så dårligt - og slet ikke Vivi fra den der afsidesliggende bjergtop. Jeg håber bestemt, at du har fået klaget alle relevante steder, så der snart kommer skred i tingene. Og ham doktoren må også gerne oppe sig, hvis du spørger mig.
Kærlig hilsen fra Dianalund.

Fríða sagde ...

ej, hvor er jeg ked af det på dine vegne. heldigvis er du også rigtig, rigtig god til at være glad og positiv, og så er der jo ikke noget at sige til at du indimellem har brug for at få lidt luft. jeg krydser fingre for det videre forlöb og sender varme tanker.
kh.fra Island
Frida

Unknown sagde ...

Det er rigtig, Vivi. Ud med det og du skal IKKE finde dig i noget - slet ikke i at besværlige, bøvlede regler og sendrægtige kommunalt ansatte ikke kan hitte ud af det og derved skal ødelægge dit ellers så gode og positive sind. Jeg melder mig på listen over dem, der er imod den slags:)
Lene

Kristine sagde ...

Skræmmende liste med aktiviteter, som er afhængige af hinanden - og alt det bare pga en anden bilist. Sender positive tanker og energier sydover.

Vivi Aggergaard sagde ...

Tak Susan.. du er så sød og dejlig at snakke med ..

Lene.. en klage er på vej.. og doktoren må vist ha' gang i den store hammer førend der er noget som hjælper..

Og Tak Frida..at lyde/skrive positivt er nogen gange ret svært, men det lykkes da ofte.. Desværre er jeg jo langt fra den eneste med disse problemer...

Lene L. nej jeg finder mig ikke i noget.. men jeg har da brug for rigtig mange input fordi jeg har tabt overblikket.. der er så mange ting på en og samme tid.. og mit gode humør.. ja, det bliver jo noget trykket til tider...

Kristine.. tak for dine gode tanker.. de er meget værdsat, skal du vide...

Tak fordi I allesammen er så søde... knus

Unknown sagde ...

Kære Vivi, Jeg håber det bedste for dig - sikken en dag - håber at der snart er løsninger på vej.
Mange hilsner Karen-Ditte ( og tak for hyggeligt festselskab i weekenden)

Vivi Aggergaard sagde ...

Kære Karen-Ditte.. tak skal du ha'.. ja, der må jo ske et eller andet.. når nu mine klageskrifter indløber de forskellige steder.. tak for dine gode ønsker..

Ja det var festligt der i weekenden... og jeg glæder mig til at se hvad I finder ud af ang. næste år... Damen der sad for bordenden..Kirsten måske?... har du en mailadresse på hende.. ?
hilsen Vivi

Ellen sagde ...

Ud med det! Og det gjorde du så også.
Det er godt, at vi har fået et medie, så det er muligt at komme af med alle disse frustrationer.
Jeg forstår godt, at du mister tålmodigheden, og det er ikke første gang, jeg har konstateret, at det kræver et ualmindelig godt helbred at være syg her i Danmark.
Jeg vil ønske dig fortsat god kampgejst :-)

Stubbetufsa sagde ...

Høres ut som om du bor i Norge! Her har de dessuten bestemt at de med uføretrygd skal mere ut i arbeidslivet... har de bestemt...

Vivi Aggergaard sagde ...

Tak for det Ellen... ja man skal godt nok være stærk.. men hvad så, når man ikke lige er det?..det kan jeg slet ikke få øje på...

Stubbetufsa.. det lyder ikke godt.. eller jo det gør det .. men hvad skal folk give sig af med..? når ens hverdag kun fungerer i små bitte bidder i et tempo som ingen ex arbejdsgiver ville vente på... hvad gør man så...

Det er så her jeg godt kan sige en masse bandeord... som : fandens, sgu... og sådan noget lort... og det kan jeg tillade mig for det er min blog og jeg bestemmer .....
Shit, nemlig...

hilsen Vivi