onsdag den 9. september 2009

… GRRRRR…#!!-?*=)(/&%¤#”

I dette stykke er der en del flere bandeord og eder end der normalt plejer at være.. bare så du ved det...

I næste uge kunne jeg have taget til Egeskov marked – der står kunne fordi det kan jeg så ikke alligevel..og jeg er ked af det og temmelig rystet over en telefonsamtale…. I ugeavisen står at der skal være marked på Egeskov.. jubii.. jublede jeg igår.. og meldte mig til pr mail.. og en til vil også med.. og  bliver også meldt til  .. sikke en skøn dag vi kan få ud af det…. bus og færge er inkluderet i prisen.. og vi glæder os … Posten kommer og et brev fra Jobcenter indkalder mig til møde.. og det er ventet og jeg er spændt hvad vi kan finde ud af…glæder mig faktisk til at se om vi kan finde et job, jeg kan klare... Datoen?   Gæt lige en gang!!! … nemlig.. nøjagtig og totalt samme dag… Nu er det sådan at Egeskov Marked er 3 onsdag i september, hverken før eller efter.. derfor.. ringe ringe til Jobcenter for høfligt at spørge om ændring af dato … næ nej.. kun hvis jeg skal til en behandling eller læge kan det komme på tale.. og så kommer den  “hvis du ikke møder SÅ !!!!!! “  hvor jeg altså bare hader sådan  nogle trusler, for det er det jo.. .men nu ved den “flinke” dame heller ikke at jeg aldrig er udeblevet fra nogen møder ligesom jeg også godt ved at det et standardbrev.. men for helvede hvor det ubehageligt..… jeg kan ringe næste tirsdag og høre om der en tid senere om tirsdagen.. og det synes jeg så er lidt for spændende.. og i tilfælde af at tiden ikke kan ændres skal pladsen på markedsturen  aflyses i sidste øjeblik.. og det er ikke en måde jeg kan li’….. nå,  jamen så må jeg melde af igen ved busselskabet.. og de må da så tro at jeg fuldstændig forstyrret og har mega-kollaps oveni kysen… og her skal tilføjes at det jo slet ikke er for hverken den samtale (som jeg gerne vil ha’) eller turen at jeg er ked af det – det er det stive i systemet.. ja, jeg ved godt at de bare følger reglerne, men alligevel.. jeg er helt sikker på at min længe ventede samtale på jobcenteret ligeså godt kunne foregå lige nu..eller på tirsdag eller  på torsdag.. men den skal altså foregå på onsdag og sådan er det bare.. satans osse.. tænk om vi havde kunnet ha’ en dag hvor der kom nye input og hvor vi ikke lige gik og tænkte på hver vores skavanker…Det er sq ikke alle dage der er lige gode…Og dog…

Vivi som har fået en award idag (tak Lone) og den er jeg rigtig glad for – men nu skal ophidselsen lige lægge sig, så tankerne er mere nede på jorden igen..

5 kommentarer:

IF Stjernen sagde ...

øj det er bare SÅ irriterende!
Men vi skal jo endelig huske at vi er arbejdsløse og derfor skal stå til rådighed og absolut INTET andet må foretage os end skrive ansøgninger og stille når det bliver befalet!
Jeg har heligvis en rigtig god sagsbehandler, der er fleksibel og godt ved at bare fordi jeg er sygemeldt, så har jeg stadig mand og især barn der også skal tages hensyn til. Sidst jeg ringede og ville lave en tid om, sagde hun at vi da bare lige kunne ordne det i telefonen.

Kirsten Hedam sagde ...

Har du snakket med din sagsbehandler eller er det "kun" telefondamen du har snakket med. Jeg arbejder selv på et jobcenter (lidt endnu) og har tit hørt vores telefondame afvise borgerne, hvorimod sagsbehandleren har været til at snakke med.

Vivi Aggergaard sagde ...

Britta.. jeg er desværre også sygemeldt fordi en idiot kørte op bag i mig og min lille bil og der fik jeg så 2 alvorlige skader på rygsøjlen.. så jeg vil gerne det hele hvad angår jobs.. men nu kan og må jeg bare ikke.. vil jo ikke ende med at blive fx lammet i benene pga forkerte bevægelser/løft el. lign. .. men jeg er overbevist om at der MÅ findes et job til mig som er af ikke-fysisk art..

Kirsten.. jeg talte "kun" med en dame som tog telefonen fordi hende jeg ringede til var vist på ferie.. på onsdag er det sagsbehandleren jeg skal tale med.. og jeg håber da inderligt at vi kommer lidt bedre ind på hinanden.. har endda hørt at hun skulle være sød at tale med... så det er med den indstilling at jeg går til det møde..
Tak for jeres kommentarer...

Lavendel sagde ...

Jajajaja hvor jeg kender det.Det er vel nok en skam - op på krikken igen, Vivi-knus

Kari Aspenes sagde ...

Maktmisbruk!
Jeg har blitt utsatt for det samme fra de samme instanser, men i et annet land. Mon tro om de har nordisk saksbehandlertreff hvor de klekker ut nye metoder å trykke oss ned i gjørma på.

Stå på!

Klem fra Kari