onsdag den 19. august 2009

Den skønneste suppe…

IMG_4900

Gazpacho suppe smager super skønt..  Basta… !!!  Tilmed skulle den også være sund så det fløjter og give en masse energi.. denne her består af: tomater, grøntsags-bouillon, peberfrugter, godt brød fra Finn Bager i Søb, agurk, hvidløg, rosmarin og ananas-salvie fra haven, citronsaft fra en plastic-dims, en skive saltet citron, Ærø raps-olie (sværger ellers til olivenolie, men denne olie er fuldt ud ligeså go’), og hvidvinseddike.. Pynten er basilikum og dild... jeg er fuldstændig pjattet med den suppe og kunne spise den morgen middag og aften.. Portionen passer lige i sådan en plastic kande fra Vig Festivalen.. og så får det hele en tur med stavblenderen…blende blende ..og en tur i køleskabet.. et voila.. så er der skøn mad.. som også er til at holde ud af spise når det er varmt..  Jeg kan godt li’ at spise rå mad .. eller så lidt tilberedt som det er muligt.. samtidig kan jeg også godt li’ tanken om at spise lokalt.. altså at mine fødevarer ikke har været den halve jord rundt, når jeg ligeså godt kan købe det som er lige om hjørnet og som nogen flittige havefolk sælger fx, ved vejkanten..

Aften-desserten igår var denne skål brombær.. uden noget som helst.. og hvor de dog smagte skønt.. 

IMG_4902

Vivi

Ingen kommentarer: