lørdag den 30. maj 2009

Ananas-salvie på flaske

IMG_4539 Dette er min ananas-salvie som vokser sig stor og stærk i haven.. den er nu et par år gammel.. om vinteren får den et par granris over sig og det ser ud til at være beskyttelse nok for den.. På Liselotte’s side fandt jeg denne opskrift  på ananassalvie sirup og resultatet ses her… IMG_4576

Det er ikke helt lavendeltid endnu,  istedet kom jeg nogle frø af Jomfru i det grønne i.. de ligner små lopper men er altså frø.. og de skulle være sådan pænt placeret rundt i hele flasken… men det ved de åbenbart ikke.. og holder sig derfor på toppen… de gør ikke noget for smagen som sådan.. men ser da lidt dekorative ud…der er kommet lidt krystaller i bunden af flasken siden sidste weekend og det kan jeg ikke lige forklare udover at flasken har stået i køleskab.. måske er der nogen som ved hvorfor…Siruppen smager dejligt mildt og fint og er især go’ når den er hældt over nogle hakkede nødder og så på morgen-youghurten….

                         Vivi

2 kommentarer:

Mette Lykke sagde ...

Vivi hvor er den stor og flot..
jeg syntes der skal gro en lille bitte bid af den i kragnæs..
God Pinse.

Vivi Aggergaard sagde ...

Jamen det synes jeg da osse... så må jeg finde ud af hvordan man gør sådan noget... Også rigtig go pinse til dig...
og tak for spændende læsning fra Kerteminde... ;O)