fredag den 24. april 2009

Det er altså ikke bare de unge som …

IMG_4352

kører fuldstændig hensynsløst og hasarderet..

I medierne forlyder det konstant at “ de unge” kører alt  for stærkt på de danske veje... tænk fx på påskens og bare den sidste tids alvorlige ulykker hvor bl.a. for høj fart menes at være skyld i de alt for tidlige dødsfald i trafikken.. og ja – de unge kører rigtig stærkt og de gør det tit og ofte..jeg fristes til at skrive .. hele tiden…men ok.. ofte ihvertfald..   det ser jeg hver eneste dag på vejen hvor jeg bor..  men hr. og fru Danmark i alle andre aldre end den helt unge kører altså også med hovedet under armen.. de skal frem skal de.. og det kommer de…de maser sig ind lige foran andre bilister og nedsætter dermed andres bremselængde ganske betydeligt… med grimme uheld til følge…og med hr. og fru Danmark mener jeg ham der kunne være min bedstefar.. jo jo det har jeg set mange gange .. for nylig var der endda en bedstefar som var ved at få ram på mig i et fodgængerfelt..han skulle frem, skulle han.. og jeg var lige ved at ende som kølerfigur.. .. OG så er der håndværkeren i arbejdsbilen som skal hjem i en helvedes fart..  ja ja kammerat.. vi vil alle gerne hjem.. og helst i hel tilstand…. så let lige trykket på speederen bare lidt.. læg mobilos og følg lidt med i trafikken…

Er vi monstro blevet til en nation af totalt egoistiske  “jegkommerherogjegskalfremNUFLYTDIGSÅDINKLAPHAT” idioter .. det er jeg da alvortligt bange for..… og på den trafikale konto sker der så en uhyggelig masse fuldstændig overflødige tragiske trafikuheld som kunne være undgået hvis vi bare gad og køre køretøj efter forholdene.. Drømmer jeg????   Sikkert… men jeg kom da af med noget luft…

                           Vivi

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Pyyy, jeg bliver helt forpustet af at læse dit indlæg :-), men hvor er jeg dog enig !!
Vi må alle lære at sætte farten ned, hvad er det dog vi skal nå?
Vi skulle jo gerne være her på jorden så længe som muligt, ikke?

Stubbetufsa sagde ...

Hei, fru Aggergaard!
Jeg har en utfordring til deg på min blogg!

Vivi Aggergaard sagde ...

Hej Stubbetufsa... udfordring modtaget.. skal finde nogle billeder og fintænke.. og så berette.. dette er moro.. Vivi