søndag den 13. juni 2010

Vinbjergsnegle-hygge i haven….

24525888a

Vi har hverken hundebasser, katte, papegøjer eller andre husdyr – men vi har  “have”dyr – disse fine vinbjerg-snegle har boet i haven i de sidste ca 6 år.. de skulle kunne blive en 10-14 år sådan zirkus. Nogle af de her snegle tog jeg med fra min have ved Kalundborg – de havde de fineste håndmalede pletter af neglelak på husene.

Et par af dem er helt sikkert stukket af fra haven, mens resten er forblevet loyale og trofaste.. bestanden blev forøget en dag da Ivan og jeg besøgte et sted hvor det nærmest lignede en flygtningelejr for snegle – så vi besluttede at tilbyde nogle af dem nogle fine nye opholdssteder… og vi har tænkt på at gentage  successen og  lade   nogle  af  dem  blive        ø-snegle… 

Man kan læse mere om vinbjergsnegle her

Vivi

4 kommentarer:

Ann sagde ...

Hvor hyggeligt.
Jeg har altid drømt om at ha vinbjergsnegle, men ikke kun for hyggens skyld..... ;-)

Mette Lykke sagde ...

Kæreste ven..
Sjove hus dyr at have.. jeg kan kun lide dem godt sovset ind i hvidløgs smør..
Hvis du vil have nye gener til bestanden. Kan jeg samle nogen til her fra Næsset.. Du ved indavl er ikke det bedste..
Håber snart vi ses til hækle sengetøj.

Fynpige sagde ...

Hejsa Vivi ! Tak for mit søde "nye" navn....Lenelillapige !! hi hi
Pas du godt på dine snegle så Mette ikke kommer til at sovse dem ind i hvidløgs smør *SS*
Har du snart samlet uld til forarbejdning ??
Kh Lene

Vivi Aggergaard sagde ...

Hm Ann.. jeg kan godt læse mellem linjerne at du vil spise mine små venner.. men det må du ikke...

Og jo, jeg spiser også snegle med største velbehag.. drivende af hvidløgssmør.. men ikke mine snegle..

Mette det vil være en god ide med nogle flere... vores blev sat ud i gård i haven... så lidt nyt vil helt sikkert være godt at blande med...


Lenelillapige... ja, jeg tror der er nok uld til at få lavet dejligt garn snart... skal til at kigge på det.. mangler bare lige energien.. men det skal nok komme..
Navnet passer så fint til dig, Lene.. du er en lillapige...

Knus til alle fra Dånkær...
Vivi