torsdag den 15. april 2010

… siden sidst

har Mettepigen og jeg været i Marstal kirke.. IMAG0059

ikke for at nyde den kirkelige handling som sådan… men for at se kirken fra indersiden.. den er speciel og har 7 kirkeskibe og et gulv som nok kan anspore til et patchwork projekt..

IMAG0069

I Slagelse har vi haft besøg af brandvæsenet fordi nogle alliker havde fyldt skorstenen med redemateriale .. det opdagede vi så først da tyk røg fyldte huset både oppe og nede….. og jeg skal da hilse og sige at det var ikke morsomt…..Tit er vi kommet hjem fra noget, har tændt op i brændeovnen og så gået i seng….. gyyyys.. Ivan fortæller idag at han her til aften har tømt skorstenen for en kæmpe baljefuld redemateriale igen…heldigvis FØR han tændte op i brændeovnen… og imorgen vil han få fat på skorstensfejeren som vist har noget man kan sætte ovenpå skorstenen, så alliker og andet fjerkræ må bygge rede et andet sted….IMAG0083

Hyacinterne i Dunkær-haven har vokset sig store og smukke og velduftende…

IMAG0011

Og så har vi haft fornøjelsen at få en totalt istandsat Morris Mascot at se… nymalet og det hele… det er gutten fra lidt oppe ad vejen som har hygget sig i vinter med at få denne bil på gaden igen.. og flot.. det er den sq… og så lyder den som en drøm.. IMAG0096 det var så denne uges bil.. gad vide hvad han kommer med næste gang…!!!

Og idag har jeg så været i retten – indkaldt som vidne… til min egen ulykke så at sige.. det var ham der kørte mig ned bagfra på Storebæltsbroen, som var tiltalt – ikke kun for tyveri af et køretøj men også andre ret grimme ting var på tapetet.. det er noget af en “hyggelig fætter”.vi har med at gøre her… . Nu var jeg nok ikke sluppet heldigt fra at tage billeder i retssalen, så det blev til et billede af venterummet…

Det var lige en opsummering af nogle af den sidste tids begivenheder… og så har jeg helt glemt at nævne varmtvandsbassinet i Ringsted.. hvor vandet føles varmere end nede i Det Døde Hav.. så det er rigtig godt for skroget..

Imorgen skal Mettepigen og jeg lege dronninger for en dag..med royalt kiggeri og krone og alting…. og som jeg glæder mig…

Vivi

1 kommentar:

Kari Aspenes sagde ...

Å, som jeg misunner deg dine vakre hageblomster! Her var det nesten snøfritt, så begynte det på igjen :-(
Det finnes noe flott du kan sette på skorstenen. En pipevindvifte! Se bare her: http://www.blikkenslagerdreyer.no/hXGXBUwtLM3H.13.idium