onsdag den 3. februar 2010

.. Masser af sne .. og varme sokker..

IMG_5521

Sådan ser vejret ud lige nu .. for 15 min siden… nu kan vi ikke se hen til marken hvor slagterens får normalt går.. Idag er de nu nok inde i deres stald…

IMG_5510

Ja, det er så vejen hvor vi bor…sneploven gør sit til at spærre for indkørslen og havegangen..

IMG_5514

Haven bagved.. der står bl. et ungt blommetræ og under den høje bunke – lige der langs hegnet står så min rosmarin og ananas-salvien – begge dækket af afklip fra sidste års juletræ.. driverne er så høje at naboens hæk er dækket.. 

Med det vejr er det helt bestemt tid til at strikke sådan nogen sokker her…

IMG_5506

Det grå er arvegods fra min mor og det farvede er Ragg-strømpegarn købt i boghandlen i Ærøskøbing – begge garner er tykke og dejlige og sokkerne er rigtig gode og varme og fine at ha’ på…

Hvordan varmer du dine fødder i denne her tid?

Vivi

10 kommentarer:

Unknown sagde ...

Akkurat ligesom du gør, nemlig med dejlige, uldne sokker. Og så bruger jeg spiralsokker udenpå, strikket af alle mine strømpegarns-rester, så der ikke er 2, der er ens. På den måde er der heller ALDRIG en spiralsok, der mangler en makker;-))))))

Madame sagde ...

Sikke en masse sne I har fået, Vivi, men det er måske mest fygesne, der er i driverne?
Vi sneede nærmest inde og måtte skovle hele vores vej for overhovedet at kunne få bilen ud her til aften. Sikke nogle skønne sokker, du har! Jeg bruger lammeskindssutsko i denne isnende kulde ;-)

Liselotte sagde ...

de billeder kunne ligeså godt været taget her i Klintekongens "grønne" rige - hvor der det dog skønt, at man ikke skal ud at køre som i gamle dage, men kan blive inde ved brændeovnen :-)
jeg har jo også håndstrikkede sokker på - nogle dage endog 2 par

Vivi Aggergaard sagde ...

Karin... den med spiralsokkerne og ikke nogen som er ens.. se, det er lige noget der passer mig... jeg er ikke så god til ting hvor der 12 ens fx service og sådan.. alt hvad vi har i skabene er forskelligt...
Madame - det er vist ikke fygesne.. jo noget af det, men det har godt nok sneet rigtig meget her.. Lammesutsko lyder også rigtig dejlig varmt..
Liselotte... I år har jeg valgt at strikke rigtige sokker og det har jeg ikke fortrudt... og de kan endda være i mine terrængående støvler også... men 2 par strømer er helt sikkert også godt...
Tak for kommentarerne...
Vivi

Stubbetufsa sagde ...

Å! Sånn bruker vi å ha det hvert år, og jeg savner det!
Nå har vi nesten ingen sne, men det har vært kaldt, og jeg er bekymret for hvor mange planter telen har fått tatt knekken på!

Unknown sagde ...

Vivi - det er virkelig en dejlig måde at få ryddet lidt ud i alle strømpegarns-resterne på. Engang imellem sætter jeg mig og "syr" enderne sammen på en masse rester, vinder efterhånden garnet i et krydsnøgle og vupti er jeg klar til at strikke spiralsokker. Det er et GLIMRENDE strikketøj til fjernsynet - og til en tidlig kop morgenkaffe inden jeg skal i Bilka.

Vivi Aggergaard sagde ...

Stubbetufsa.. jeg håber også at planterne klarer den.. og samtidig håber jeg også at mange af de insekter som er så generende som sommeren ikke bliver så mange i sommeren som kommer...

Karin.. muligvis er jeg tung i r.... men du skriver "syr enderne sammen".. kan du ikke lige uddybe den lidt.????. men din ide med strømpegarnsresterne er bare så god... og det vil være mig en sand fornøjelse at gå med 2 forskellige strømper..
Vivi

Unknown sagde ...

Lækkert med hjemmestrikkede sokker - fedtgarn! Det har jeg osse et par af.

Dine futter er osse lækre - jeg tror jeg vil forsøge med den opskrift.

Iøvrigt er det en dejlig insprerende og livsbekræftende blog du har.

Tak for den ;-)

PS Hvordan får du de flotte fotos til at sidde på skrå osv?

KH Siffe - der osse sidder i en bunke sne ;-)

Vivi Aggergaard sagde ...

Tak Siffe.. for rosen...ja jeg skriver egentlig bare ud fra virkeligheden.. med det ordvalg som nu kommer af stemningen eller lysten eller behovet for at bruge en del af sprogets gloser som måske lyder knapt så pænt, især ikke i det talte sprog... det mindre pæne ordvalg skulle være smertestillende ifølge en artikel i et af mine blade fra 3F... muligvis er denne påstand rigtig.. for brugen af bandeord fra min side er taget noget til ...

Om billederne som står på skrå så bruger jeg Windows Live Writer til at skrive mine indslag i... hvis du har dette program eller henter det på nettet, så kan jeg forklare dig hvordan du gør...

PS... ps ps ps..
Dette er vist osse et svar til Ann i Hobro...

Nu er jeg ikke verdensmester i noget som helst.. men det her har jeg da fundet ud af..
Go weekend til alle..
Vivi

Unknown sagde ...

Vivi - jeg skriver lige et indlæg omkring spiralsokker - og sammensyning af ender - på min blog;-)