onsdag den 2. september 2009

Sådan…

PhotoFunia-cf1e  aeroe

Billedsjov fra PhotoFunia

Ærø … den skønne ø i det sy’fynske ø-hav er nu der hvor vi kalder det “hjemme”… IMG_4942a

Sammen med det lille gule kort kom posten også med et donorkort.. det findes nu allerede i min pung.. men det gamle fra ‘90 kan meget praktisk blive skiftet ud nu.. efternavnet er også et andet end dengang…

IMG_4943ca

Derudover er vi blevet inviteret til et velkomstmøde her i september på Ærø Rådhus hvor vi vil møde borgmesteren himself og bosætningskonsulenten.. jo jo.. nu er det sikkert og vist.. og det føles rigtig godt…

Du kan se mere til Ærø på denne blog – det er foto’s fra øen, mest til lands, men osse til vands og i luften

Vivi

8 kommentarer:

Mette Lykke sagde ...

Hjerlig velkommen som fast boer..
Det er bare super skønt at have jer her..

Vivi Aggergaard sagde ...

Ja.. vi er heldige .. at komme til et sted med de sødeste mennesker rundt omkring os...
Tak Mette...

Kari Aspenes sagde ...

En utrolig velkomst! Vi ble ikke invitert til ordføreren da vi flyttet hit til vårt lille paradis.

Har dere offentlig donorregister i Danmark? I Norge har vi (jeg) donorkort i lommeboken som vi håper de rette instanser finner når ulykken er ute. Jeg har informert alle mine nærmeste som en dobbelt forsikring om at jeg går til gjenbruk, hehe, hvis jeg skulle bli truffet av et lyn på to eller fire hjul.

Vivi Aggergaard sagde ...

Ja, ikke sandt, Kari...

Offentlig donorregister.. se det ved jeg da ikke.. men jeg har været organdonor siden 1990.. de må bruge alt det der overhovedet kan bruges.. og det har jeg ingen problemer med..

Havde selv en barndomsven som døde som 30 årig af en hjerneblødning.. og han blev "delt ud" på flere forskellige personer som jo så fik "et nyt liv" så at sige... og den tanke bekommer mig aldeles vel.. min familie er klar over min holdning (ja de har nok glemt det nu) men i min pung er donor-kortet og min donation kræver ikke familiens godkendelse..
Jeg synes ordandonation skulle være noget man vælger fra hvis man ikke vil være med istedet for som i Danmark hvor man selv skal melde sig til... Iøvrigt synes jeg at flere skulle melde sig til det.. men det er trods alt en privat sag og det skal også respekteres...

Susan sagde ...

Hej Vivi.
Jeg var slet ikke klar over at i var flyttet.
Håber at i falder godt til.
Hilsen
Susan

Vivi Aggergaard sagde ...

Tak Susan...
Jo, nu er vi flyttet.. og vi skal nok falde godt til...
Vivi

Fríða sagde ...

til lykke med jeres "nye" hjem, I må være overlykkelige at være endelig kommet dertil på heltid.
kh.fra Island
Frida

Wenche sagde ...

Dette hadde jeg ikke fått med meg, ønsker deg og Ivan lykke til...