søndag den 5. juli 2009

Lavendler … & loppe-romantik

Det er en skøn tid når der er lavendler alle vegne og duften af IMG_4726cdem er aldeles berusende og beroligende… forleden skar jeg denne buket i haven.. forinden havde jeg bundet disse spindler… IMG_4735

De skal bindes lidt strammere for at være pæne og tætte…de er tørret lidt mere ind end forventet…. MEN hvor de dufter.. så de skal  anvendes imellem sovetøjet i skabet…Sommertid er osse loppemarkedstid (er det iøvrigt ikke det hele året?) og for et par dage siden fandt jeg disse skønne håndklæder …. de er pænt store og kostede bare en 5’ er pr stk… de passer jo smukt hvis man har lidt  romantiske perioder… ikk’  !!

IMG_4733

Vivi

5 kommentarer:

Fríða sagde ...

desværre gror ingen lavendler heroppe, men duften kender jeg alligevel og den er dejlig. skönt med håndstrikkede håndklæder, og sikke en god pris!
kh.fra Island
Frida

Vivi Aggergaard sagde ...

Hej Frida.. så er det godt at du kender den skønne duft af lavendel... og ja det var en god pris for de håndklæder.. de er rigtig romantiske.. og kan holde mange år endnu...
Kh Vivi

Mette Lykke sagde ...

Hvor du skrap til binde der dersnes lavendel ting.. Det tror jeg ikke kan, men det kan vel læres.. Næste år skal jeg have lavendler i masse vis, det skal der til.
Glæder mig til at se dig.

Vivi Aggergaard sagde ...

uha Mette. du kan osse tro at jeg glæder mig til at besøge dig.... er lige trådt ud af badet... men måske dufter jeg lidt af hvidløg. pga underskøn Gazpacho... men det er så ikke noget at gøre ved, vel !...
Nu skal jeg have noget tekstilt på kroppen og strikketøjet pakket.. så er jeg klar....

Stubbetufsa sagde ...

Bare enkelte år kan jeg få blomster på forhåndsdrevne lavendelplanter!
Men vi har ballblom, hundekjeks, surgress og gressløk! De dufter ikke så godt som lavendel. Men det gjør hegg og syrin, og duftgress!