søndag den 14. juni 2009

Non-firmation, konfirmation .. og en smuk lampe

Igår var vi til non-konfirmation/non-firmation  lige i nærheden af Esrum søIMG_4670 - og vi blev beværtet med den dejligste middagIMG_4669 - og efter middagen måtte vi lufte os ved at gå en dejlig lang og rigtig smuk tur i skoven. Den unge smukke pige havde frabedt sig taler og sange og det valg blev respekteret.

IMG_4671

IMG_4668 En af gæsterne havde medbragt sådan en fin lampe fra sin IMG_4673gårdbutik –  vi fik lov til at købe et eksemplar og den er rigtig smuk, når tusmørket kommer snigende..og der vel og mærke også er et tændt stearinlys inde i den.. ;O)) Lampen kan købes her – iøvrigt er det en rigtig spændende gårdbutik der i Tikøb – vi var der sidste år og der er vist kommet mere til siden da… især nogle smukke malerier.. så et besøg på de kanter kan varmt anbefales..

Alt i alt en dejlig dag – hyggelige mennesker – nogle kendte vi og nogen ikke.. men en gå-tur i skoven kan ryste folk sammen.. og snakken gik lystigt…

Dagen forløb ganske anderledes end min egen konfirmation der i ‘74 .. det var med suppe, steg og is med stjernekastere og “IH” og “NÆH” og taler og snak om at nu var jeg trådt ind i de voksnes rækker og nogle sange og gaver og “skrub af mad” i kælderen på Dragsholm Slot…og blå mandag ....  jo jo det var tider dengang.. og hvad vi så foretog os på den der blå mandag.. ja det kan jeg dæleme ikke huske… men så var det nok ikke særlig skandaløst…(bilder jeg mig selv ind)

Vivi

Ingen kommentarer: