mandag den 15. december 2008

Nisser på Trelleborg???

I weekenden har der været vintermarked på vikingeborgen Trelleborg.. og vi var der.. der var en hel masse i pileflet, skind, garn ( fra Uldhytten i Vemmelev.. købte jeg noget.. nixen bixen.. fristet?.. ork jo.... nå, der var også en slagter med spegepølser og røget lammekølle.. som smagte skønt.. og så var der smagsprøver på forskelligt belgisk øl.. deriblandt varm øl med flødeskum.... af en eller anden grund glemte jeg at få det smagt... kort sagt .. der var masser af boder med alskens lækkerier i form af smykker, lerting..m.m.
På et af husene var der så denne her gut... jamen er det da ikke en nisse... ? ja jeg ved det ikke.. og måske er der en historie om hvorfor han lige er snittet i træet på et af husene... who knows..
Og hvad nissen ellers foretager sig kommenteres ikke...

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg synes ikke der har været reklameret så meget i de lokale aviser....hørte i går at der havde været marked...da Eddie kom hjem fra piletræf i vestsjællands pileforening...det var da ellers noget jeg gerne ville have besøgt
;-)

Vivi Aggergaard sagde ...

Hej Anne.. nej det har du ret i.. en af udstillerne fortalte netop at det ikke havde været reklameret særligt godt.. Jeg så det ved et tilfælde på plakaten.. "Det sker i Slagelse"..
Synd du ikke var der.. det var helt sikkert noget for dig..
Vivi

Kari Aspenes sagde ...

Nissen på trellenes borg ser mer ut som en spåmann fra det fjerne østen.
Kanskje trellene på Trelleborg kom fra eksotiske land.

Vivi Aggergaard sagde ...

Du siger noget der, Kari - overvejer at finde ud af lidt mere om de folket som beboede Trelleborg...
Knus vivi