lørdag den 20. december 2008

Kartoffelvodka og Fuldmånetræf ..

Flasken her vækker minder fra dengang vi kørte motorcykel og kørte til Fuldmånetræf i HelsingørIMG_3806 Det er denne vodka.. den stod på disken i den lokale Kvickly og det er mange år siden jeg har set netop den.. måske fordi jeg til hverdag ikke følger med i hvad der befinder sig på de spirituøse hylder i butikkerne

"Zubrowka" er en polsk vodka med udtræk af den autentiske bison græs, der dyrkes i den nordøstlige region i Polen. Vodka'en er lavet af præmie kartofler og der er et græsstrå  som står oprejst i hver flaske ( det kan lige anes i flasken ) og siden vi smagte denne vodka hine dage i Helsingør har jeg gerne ville ha fingre i sådan en flaske.. og nu nænner jeg så ikke at ta hul på den..

Pudsigt nok er der fra mine gemmer dukket disse mærker frem.. IMG_3807

Fortiden har det med at dukke op når man mindst venter det...Mc777 eksisterer endnu og afholder Holger Danske træf og Fuldmånetræf hvert år.. Fuldmånen er når det er rigtig dejligt koldt... det var det dengang omkring 80'erne...om MC-Club Kalundborg tror jeg de er nedlagt... Gad vide om husnissen huserer igen...

Ingen kommentarer: