mandag den 8. september 2008

Fløjgården og nyt Amerikanerbilmuseum på Reersø

Igår havde vi aftalt med min bror og Miki og min far at vi skulle mødes ved Fløjgården mellem Gørlev og Reersø. Fløjgården er et museum for gamle landbrugsredskaber og det var ganske interessant at kigge på...
Derfra kørte vi til Reersø hvor havnen blev efterset og en køretur på stranden blev det osse til.. + lidt stenkastning i vandet... der kom som sædvanlig nogle hulsten med hjem for mit vedkommende...
Middagen blev indtaget på Reersø kro og den var ok... middagen altså...
Over for kroen ligger den en lille butik - Havmågen - hedder den... der kom en Reersø Bryg med hjem ... den skal bruges til bænk-øl henne på Ærø... når der skal filosoferes og strikkes i et forhåbentlig godt vejr...
I butikken var der en af Reersø's berømte haleløse katte.. og den var meget kælen... fotografen - det er mig - glemte bare at tage et billede af den...
Efter indtagelsen af Reersø-platten kørte vi hen til et ny-åbnet Amerikanerbil-museum - der er 60 amerikanerbiler på Dronningegården + en hel del biler som europæerne kørte i da amerikanerne kørte i de store flydere... Uheldigvis løb kameraet tør for batteri - det er bare noget jeg ikke kan fordrage - og derfor er der ikke så mange billeder fra bilmuseet som der kunne have været.. for det var virkelig meget interessant at skue... både små og store biler... det var en dejlig dag...
Iøvrigt er det jo så hyldetid - får jeg lavet saft !!!! næ det gør jeg ikke.. ikke i år..

Ingen kommentarer: