søndag den 11. maj 2008

Torsdag - tur til Valdemar Slot

Torsdag var jeg med på tur som udgik fra mit job.. vi skulle "ud i det blå" - og kun arrangørerne vidste hvor "ud i det blå" befinder sig... vi kørte lidt rundt i Slagelse og lidt ud til Stillinge strand... vejret var skønt og det tegnede godt for turen...
I Korsør kørte vi også sådan lidt luskeagtigt rundt og så tog vi tilløb.. vi skulle over broen... og det syntes brugerne jo var helt fantastisk... lamsebasserne henne på Sprogø løb rundt og legede og havde det dejligt... inde i bussen.. dernede på bagsædet var der deeejlig varmt og udsigten var som sædvanlig uovertruffen...
Vi rundede lige Nyborg Strand - men det var ikke der kaffen skulle nydes...
Turen gik ned over Fyn - forbi de små mikrobryggerier i Ørbæk og Refsvindinge...
Og så var vi i Svendborg.... hen over broen til Tåsinge - udsigten var da lige til at få øje på... vi fandt vejen ind til Valdemar Slot og det var her vi skulle have en kop kaffe .. dertil fik vi en hjemmebagt lun bolle og et stykke æbletærte med et halvt jordbær + lidt hoftecreme... det smagte dejligt ... den lille slots-boutique fik også et besøg og lidt glas kom der med hjem... + et par gode ideer...
Valdemar Slot skal være ramme om en livstilsmesse her i pinsen og der stod hvide telte og pavilloner alle vegne...Vi kom forbi havnen i Svendborg.. og havde nøglen nu været med til vores Ærø-idyl - ja så var jeg nok blevet afhopper - hjemturen gik over Lundeborg og vi så Damestenen ved Hesselager... det er en ordentlig flot krabat.. Vi var hjemme i Slagelse igen ved klokken ca 19.00.. det var en lang dag fra klokken 5 om morgenen.. jobbet skulle lige klares først...